Försäljning av belysning och elartiklar
Gratis Frakt Till paketshop när du köper över 1099 kr.
Leverans 2-4 arbetsdagar

Försäljnings- & Leveransvillkor

Generell information

PlusLED.dk (BRADICO ApS)

Fåborgvej 15A

DK-9220 Aalborg Øst

Danmark

VAT: DK39445409

Tel.: +45 71 99 29 23

E-post: [email protected]

Betalning

Hos oss kan du betala med Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro

Frakt

Om vi inte har avtalat annat, sker leveransen snarast möjligt. Vi använder oss av GLS som samarbetspartner och din leveranstid bestäms av vilket leveransalternativ du väljer. I kassan ser du vilka alternativ som erbjuds för just din beställning. Nedan finner du mer information om leveranssätten vi erbjuder i samarbete med GLS.

1) GLS Paketbutik (79 SEK) 

Ångerrätt 

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. 

Ångerfristen utlöper 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara. Om du har beställt fler olika varor i en och samma order, men de levereras vid olika leveranstidpunkter, löper fristen från den dag då du tar emot den sista varan.

Består ordern av fler partier eller delar, utlöper ångerfristen 14 dagar efter den dag du tar emot det sista partit eller den sista delen.

Fristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss om att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postbrev till oss på [email protected] eller använda dig av vår returportal

Du kan även använda dig av standardformuläret du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss detta.

Ångra en del av köpet

Om du har köpt fler varor hos oss, är det möjligt att returnera en eller flera varor, även om de är köpta i en order. 

Observera att du inte får fraktkostnaden återbetald om du ångrar en del av ditt köp.

Returnering

När du väl har meddelat oss att du vill ångra ditt köp, har du 14 dagar på dig att skicka varan tillbaka till oss.

Du skall själv stå för kostnaders som uppstår i samband med returneringen av varan, och det är du som bär ansvaret om det uppstår en skada under transporten.

Varans skick när du returnerar den

Om varan har förlorat i värde, och det samtidigt beror på att du har använt den på ett annat sätt än det var nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar, kan du endast få en del av köpbeloppet tillbaka. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsmässiga värde, och i vissa fall kan det betyda att du endast kan få fraktkostnaderna tillbaka.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalemballage.

Om originalemballage saknas, kan det möjligtvis medföra en värdeminskning av varan.

Återbetalning av köpbeloppet

Om du ångrar ditt köp, får du dina pengar tillbaka. Om varen har minskat i värde, drar vi motsvarande belopp.

Vi återbetalar alla betalningar från dig, bland annat leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransform än den billigaste formen av standardleveranser som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har tagit emot ditt meddelande om att du vil ångra köpet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om inte annat är avtalat.

Vi kan kvarhålla betalningen tills vi har mottagit varan, med mindre du skickar oss dokumentation för att ha returnerat den.  

Varan skickas till:

PLUSLED
Fåborgvej 15A
DK-9220 Aalborg Øst

Danmark

Att.: Retur

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Ångerrätt vid företagsköp

Beställda och levererade varor kan endast returneras vid närmare avtal med PlusLED.se. Vid avtal om returnering av beställda varor, skall det påräknas kostnader i samband med hanteringen av returvaran. 

Reklamationsrätt 

När du handlar hos oss som konsument, gäller köplagens regler för varuköp.
Det innebär att du har reklamationsrätt i 24 månader.

Om din reklamation är berättigad, betyder det att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller ett avslag på priset, beroende på den konkreta situationen.

Du skall reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. om du reklamerar inom två månader efter att felet är upptäckt, kommer reklamationen alltid anses vara i rimlig tid. Om din vara är defekt vid mottagningen eller det uppstår ett fel på varan inom garanti-/reklamationstiden, ber vi dig att fylla i vårt reklamationsformulär via länken här eller kontakta oss skriftligt på [email protected].

 
Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan skall alltid returneras i försvarligt emballage.

Varan skickas till:

PLUSLED
Fåborgvej 15A
DK-9220 Aalborg Øst

Danmark

Att.: Reklamation 

Vi tar emot endast paket som skickas direkt till adressen. 

Klagåmål

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, skall du kontakta vår kundtjänst på [email protected]. Om vi inte lyckas hitta en lösning, kan du skicka ett klagomål till:

Center för Klagomålslösning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

DK-8800 Viborg

Danmark

www.naevneneshus.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark, kan du lämna ditt klagomål till EU-Kommissionens online klagoportal, som du hittar genom att följa länken här: http://ec.europa.eu/odr  

Persondatapolitik 

Vi har behov av följande uppgifter när du handlar hos oss:

Namn, adress, tel.nr. och e-postadress.

Vi registrerar och lämnar vidare endast de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig. 

Personuppgifterna registreras hos BRADICO ApS och förvaras i fem år, varefter uppgifterna raderas. 

Vi samarbetar härutöver med en rad andra företag som förvarar och behandlar data. Företagen behandlar uteslutande uppgifter på våra vägnar och får inte använda dem för egna ändamål.

Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i lände som kan ge dina uppgifter tillräckligt med skydd. 

Den dataansvarige på plusled.se är BRADICO ApS.   

Du har rätt att få veta vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du tycker att uppgifterna inte är korrekta, har du rätt att få dem korrigerade. I vissa fall har vi skyldighet att radera dina personuppgifter - om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i med tanke på det ändamål som vi skulle använda dem till. Du kan också kontakta oss om du tycker att dina personuppgifter behandlas i strid med lagstiftningen. Du kan skriva till oss på: [email protected]  

Vi kan använda Google Ads kundmatchning och förbättrade konverteringar för att visa dig annonsering baserat på dina intressen baserat på data som vi delar med Google, till exempel din e-postadress. Med Customer Match kan din e-postadress användas för att nå dig via Googles annonsnätverk. Google-användare kan kontrollera vilka annonser de ser på Googles tjänster, inklusive kundmatchningsannonser, under Googles annonsinställningar.

Standardformulär

(Detta formulär skall fyllas i och returneras endast om ångerrätten görs gällande)

Till:

PLUSLED
Fåborgvej 15A
DK-9220 Aalborg Øst

Danmark

[email protected] 

Jag meddelar härmed att jag vill göra ångerrätten gällande i samband med mitt köp av följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________

 

Ordernummer #: _______________________________

 

Beställt den: _______________________________     Mottagit den: _______________________________

 

Konsumentens namn: ______________________________________________________________________

 

Konsumentens adress:  ___________________________________________________________________

 

Konsumentens underskrift: _________________________________________      Datum: _________________

(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

 

Senast uppdaterade 16.03.2023