Returer och reklamationer
Reklamationsrätt
Om din vara är defekt vid mottagningen eller det uppstår ett fel på varan inom garanti-/reklamationstiden, ber vi dig vända dig skriftligt på support@plusled.se.
När du handlar hos oss som konsument, gäller köplagens regler för varuköp.
Det innebär att du har reklamationsrätt i 24 månader.
Om din reklamation är berättigad, betyder det att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller ett avslag på priset, beroende på den konkreta situationen.
Du skall reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. om du reklamerar inom två månader efter att felet är upptäckt, kommer reklamationen alltid anses vara i rimlig tid.
Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan skall alltid returneras i försvarligt emballage.
Varan skickas till:
PLUSLED
Fåborgvej 15A
DK-9220 Aalborg Øst
Danmark
Att.: Reklamation
Returnering
När du väl har meddelat oss att du vill ångra ditt köp, har du 14 dagar på dig att skicka varan tillbaka till oss.
Du skall själv stå för kostnaders som uppstår i samband med returneringen av varan, och det är du som bär ansvaret om det uppstår en skada under transporten.
Du kan skicka ett e-postbrev till oss på support@plusled.se och använda dig av vår Returportal: https://return.shipmondo.com/plusled_se
Varans skick när du returnerar den
Om varan har förlorat i värde, och det samtidigt beror på att du har använt den på ett annat sätt än det var nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar, kan du endast få en del av köpbeloppet tillbaka. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsmässiga värde, och i vissa fall kan det betyda att du endast kan få fraktkostnaderna tillbaka.
Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalemballage.
Om originalemballage saknas, kan det möjligtvis medföra en värdeminskning av varan.
Återbetalning av köpbeloppet
Om du ångrar ditt köp, får du dina pengar tillbaka. Om varen har minskat i värde, drar vi motsvarande belopp.
Vi återbetalar alla betalningar från dig, bland annat leveranskostnader (detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransform än den billigaste formen av standardleveranser som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har tagit emot ditt meddelande om att du vil ångra köpet.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om inte annat är avtalat.
Vi kan kvarhålla betalningen tills vi har mottagit varan, med mindre du skickar oss dokumentation för att ha returnerat den.
Varan skickas till:
PLUSLED
Fåborgvej 15A
DK-9220 Aalborg Øst
Danmark
Att.: Retur
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Standardformulär
(Detta formulär skall fyllas i och returneras endast om ångerrätten görs gällande)
Till:
PLUSLED
Fåborgvej 15A
DK-9220 Aalborg Øst
Danmark
support@plusled.se
Jag meddelar härmed att jag vill göra ångerrätten gällande i samband med mitt köp av följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________
Ordernummer #: _______________________________
Beställt den: _______________________________ Mottagit den: _______________________________
Konsumentens namn: ______________________________________________________________________
Konsumentens adress: ___________________________________________________________________
Konsumentens underskrift: _________________________________________ Datum: _________________
(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)